یك مقام وزارت بهداشت : دو واكسن جدید ضد سل تا سال آینده وارد بازار می شود
نوشته شده توسط : abbuse

دكتر محمد مهدی گویا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اهدف اولیه برای ساخت واكسن های جدید حركت به سمت برنامه حذف كلی سل ازجامعه انسانی است .

وی اظهار داشت : واكسن های جدید برای گرووهای سنی خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر درافراد نوجوان ، كودكان مسلول ، بانوان باردار و گروه های پر خطر كاربرد دارد .

گویا ، با بیان این كه كار بیماریابی در زمینه سل قدری غیر فعال است گفت : نباید منتظر بمانیم تا نشانه های ابتلا به سل در شخص پدیدار شود و آن گاه برای درمان او اقدام كنیم ، در صورتی كه دیرهنگام برای درمان بیمار مبتلا به سل اقدام شود قطعا او افرداد دیگری را آلوده خواهد كرد.

رییس مركزمدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی ، بیان كرد : نقاط كور در زمینه بیماری سل درجامعه ما وجود دارد كه می بایست این نقاط را شناسایی كنیم .

گویا افزود: هم اكنون موفقیت برنامه بیماریابی در زمینه سل حدود 70 درصد است و با این برنامه چندان موفقیتی نخواهیم داشت و نیازمند ابزارها ، برنامه های جدید و تحول آفرین برای بیماریابی سل هستیم.

این مقام مسوول ، ادامه داد : متاسفانه ما از طریق كشورهای همسایه درمعرض ابتلا به این بیماری قرار داریم و بیشترین نوع شیوع سل كه در گروه سل فعال می گنجد در مكان هایی مشاهده شده است كه به مرزها نزدیك هستند.

گویا گفت : كشورهای تركمنستان ، روسیه ، آذربایجان ، ارمنستان ، تركیه ، تاجیكستان ، افغانستان و پاكستان كه در اطراف ما قرار دارند وضعیت مناسبی از نظر ابتلا و شیوع بیماری سل ندارند.

وی اظهار داشت : در برنامه كنترل و پایش بیماری سل ، انتظار این نیست كه بیمار مسلول نمیرد بلكه انتظار این است كه صرفا بخاطر این بیماری كسی جان خود را از دست ندهد و راهكارهای درمان و پیگیری در مورد بیماران كامل انجام شده باشد .ك/3

677 /679





:: برچسب‌ها: خیابان , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: